Spring feeling

Newtown
Skoda Stadium

Flag of Australia  , New South Wales,
Tuesday, September 4, 2012

De 6e blog alweer. De komende twee weken zijn we wat lastiger te bereiken, we zijn op vakantie naar Brisbane.
Ondertussen ben ik al bijna twee maand in Sydney, en Willem drie maand. We hebben nog even te gaan.. Het begint hier steeds warmer te worden, echt heerlijk om in het zonnetje te lopen.

Sinds de vorige keer ben ik naar Centennial park geweest (heel groot en mooi park), veel gewerkt en in Sydney rondgelopen. Willem moest studeren voor zijn twee tentamens (gister en vandaag), dus ik heb veel alleen gedaan. Naast voor gebakjes zorgen om hem aan te moedigen natuurlijk..!

We zijn wel samen naar Newtown geweest, een hip buurtje waar we lekkere hamburgers hebben gegeten en hippe koffie hebben gedronken. In Newtown hebben veel gebouwen kleurtjes en komt de oude echte Australische bouwstijl goed naar voren. Overal zijn graffiti paintings en decoraties te vinden.

Willem kon via de studie gratis met 2p. naar een Australian football game zaterdag. Ik mocht mee (a). De'Giants speelden tegen de Kangaroos in Skoda stadium op het Olympisch Park, dik verlies voor de in oranje spelende Giants maar volgens een supporter was het een mooie score. De supperters zitten gemixt op de tribune, wat je bij ons toch niet zo snel ziet bij een grote wedstrijd hehe... Ook is het wel anders dan voetbal. Waar je bij ons een rode kaart krijgt als je een andere speler een klap op het hoofd heeft, krijg je hier niet meer dan een 'foei' :D.

In totaal weer drie delen van Sydney om van onze lijst te schrappen ;).

En nu is het ook zeker dat mijn lieve zusje naar Sydney komt :D! Super blij!

Tot over twee weken.

suzanne-pascal
suzanne-pascal on

Ha! Leuk verhaal weer! en leuk een aantal herkenbare dingen terug te zien! Ben heel benieuwd wat jullie de komende weken in Brisbane etc gaan doen! Je hebt daar iig Lone Pine Koala Sanctuary waar je Koala's kan zien en aaien en kangaroos kan voeren. Voor daredevil Willem, je kan ook een slang vasthouden:) Geniet ervan! Het gaat allemaal veel te snel weer over! Liefs van werkend NL.. :)

Hendrik on

Op vakantie zegt ze, alsof het leven zo zwaar is in Sydney! Newtown klinkt leuk, goede burgers zijn altijd goed en volgens mij is de kwartaalafsluiting ook wel bevallen ;)
Veel plezier in Brisbane en zorg je dat je Maartje ook weer op het vliegtuig naar huis zet als ze is aangekomen?

Groetjes!

Saskia Bakker on

Het eten ziet er ook weer goed uit in Sydney, toch wel heel leuk lijkt me om echt langer in Sydney te zijn en op je gemak overal rond te kijken.Centennial park , waar was dat? Veel plezier in Brisbane, maar vertel ook eens iets wat tegen valt , dan hoeven wij hier niet zo jaloers te zijn...! groetjes SASKIA

Tim on

Lekker eten, luxe koffie drinken, leuke dingen doen en als grootste nadeel ook nog twee weken naar Brisbane... Pfff, ik moet er haast niet aan denken dat ik dit alles ook moet gaan doen over iets meer dan een maandje...

Geniet er van!