Blue Mountains

Trip Start Jun 09, 2012
Trip End May 06, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Wednesday, August 22, 2012

Heej, we zijn weer twee weken verder en het leek me tijd voor een nieuwe entry.
Het was een poosje slecht weer, wat inmiddels heeft plaats gemaakt voor zon en 23 graden!

Willem heeft de beoordeling voor zijn tweede paper binnen, een 9.2 (high distinction). Mijn superstar! Het is hier duidelijk niet alleen genieten van het zonnetje..

Op aanraden van wat mensen zijn we ook naar het Sydney Aquarium geweest. En het was inderdaad een aanrader! (Bestel btw altijd je kaartje online want dat scheelt zo'n $5 per kaartje)
Ik vond de kwallen erg leuk (een lichtje in het aquarium zorgde ervoor dat ze kleurtjes kregen) en het bassin met haaien en roggen waar je in een tunnel onderdoor kan lopen. Er zijn meerdere aquariums die dit zelfde hebben, maar daar ben ik nog nooit geweest dus ik vond het super :D!
Willem vond vooral de haaien interessant. Helaas kon hij de haai die hij bij Shelly Beach had gezien hier niet terugvinden.

Wat wat minder was is dat ik bijna twee weken ziek ben geweest. Hoesten en proesten.. Beetje verkouden misschien.. Een goede reden om veel sinaasappels en vitaminepillen in te slaan! Super Willem heeft nergens last van gekregen natuurlijk. Al moest hij wel een paar keer niezen, waarna ik maar een sinaasappeltje voor hem moest schillen (just in case).

Ook hebben we de verjaardag van Maartje, en Willems vader gemist. Nog een keer gefeliciteerd en de cadeautjes moeten maar even op zich laten wachten.

Natuurlijk zijn we weer elke keer naar het dinsdag buffet geweest bij Maloneys, waar onze huisgenoot David ons vergezelde. Dinsdags kun je hier met korting naar de bios. We zijn naar 'Ted' geweest. Echt een fantastisch grappige film! Iedereen met een goed gevoel voor humor moet deze een keertje zien!!

Het was weer vrijdag BBQ tijd! Ik was aan het werk, dus Willem was alvast begonnen met de BBQ  en biertjes. Petra, Petr en David aten mee. Daarna was het tijd voor foute 90's music! Aangezien ons gezelschap uit TsjechiŽ komt kenden ze dezelfde slechte muziek als waar wij mee opgegroeid zijn! Captain Jack, The Venga Boys, et cetera. Daarna zijn we wezen stappen bij Kings Cross. Niets is hetzelfde als stappen in Groningen, maar we hebben ons goed vermaakt (a)! Ik mis mijn lieve vriendinnetjes wel nu ik hier ben. Andere mensen leren kennen is leuk, maar niemand kan mijn maatjes vervangen ;)...

Ik moest de dag erna weer werken, en had 's avonds geen zin in nog meer kroegen, dus hebben we het wekelijkse vuurwerk bij Darling harbour bekeken, mijn hoestsiroop opgemaakt en vroeg naar bed voor de volgende dag: Blue Mountains

David heeft een auto en hij bood ons aan om samen naar de Blue Mountains te gaan. Een van zijn Tsjechische vrienden Martin ging mee. Er was een duitse bakker die we gewoon MOESTEN proberen, de beste Apfelstrudel van New South Wales. Ook nog eens de beste cafť late die ik ooit heb gehad! David had besteld en was een beetje overenthousiast, drie gebakjes p.p. en de hele tafel stond vol!
David doet aan bergbeklimmen en wou ons 1 van zijn favoriete plekken in de Blue Mountains laten zien:  Hanging Rock. Blijkbaar springen sommige daredevils daar aan een bungeetouw vanaf om vervolgens heen en weer te slingeren. Zie de foto's voor een idee van hoe prettig gestoord ze zijn :)! Het uitzicht was amazing!
Omdat al het wandelen en klimmen hongerig maakt zijn we wedges wezen eten bij het hotel met de eerste wc van het zuidelijk halfrond. De wc was niet bijzonder maar de open haard was erg fijn!

Dat is zo'n beetje wat we nu weer hebben meegemaakt. Het is hier wel mooi!

Hendrik on

Zo, dus je hebt zo een weekend van 6 dagen? Lekker hoor! Netjes Willem ook met de cijfers, dat gaat prima zie ik.
Als ik je verhalen lees en de foto's zie word ik toch wel jaloers, gelukkig ben je 2 weken ziek geweest, dat verzacht het een beetje. (Gna gna :D)
Vonden de mensen in het aquarium het niet gek dat je de hele tijd de haaien aan het begroeten was? ('Haai!' 'Haai!' :p )
Veel plezier!

saskia/steven on

wat ziet het er weer relaxed uit! jullie hebben veel kunnen zien bij de blue mountains! je moet geen hoogtevrees hebben in ieder geval. Nog een grote wandeling kunnen maken daar? Wel weer de beruchte australische regenbuitjes meegemaakt? Veel regen?Hadden wij in ieder geval hier even mooier weer dan jullie! aan het weerbericht te zien gaan jullie dat wel weer inhalen! Groetjes uit tropisch nederland

Anna on

Het heeft hier inderdaad 1 keer heel hard geregend met onweer. Maar ik denk niet dat dat met Nederlandse onweer te vergelijken was, het was zo weer over ;).