Week 2/3, having fun

Trip End May 06, 2013

Tarango Zoo

Flag of Australia  , New South Wales,
Monday, July 30, 2012

We hebben het weer druk gehad, en genoeg te vertellen dus we kiezen er wat uit..

Eerst iets veel belangrijkers dan ons avontuur de afgelopen weken: mijn lieve zusje heeft haar rijbewijs gehaald :D! Super fijn om te horen, maar ook erg jammer dan ik nog maanden moet wachten om haar echt te feliciteren :( mis jullie allemaal best wel!

Maar het is hier veel te leuk om naar huis te gaan ;)!

We hebben in de afgelopen weken van alles gedaan. We zijn een paar keer de stad in geweest, erg gezellig, ik heb veel gewerkt, Willem veel gestudeerd, enz enz enz.

Stappen is hier een beetje zoals in Groningen, altijd druk en veel studenten. En in tegenstelling tot Grunn hebben ze gelukkig geen Bavaria. Alleen zijn de uren hier anders, het begint direct na het eten en eindigt rond 1-en. Na een dag werken ben je toch te moe om het later te maken, dus de vroege tijden zijn wel ideaal.

Het werken bij Between The Flags is echt leuk! Het heeft een echt ongedwongen sfeer, geen gedoe. Ik mag deze week 4 keer sluiten. Dan sta ik een aantal uur in mijn eentje de winkel te bemannen. Ook fijn is dat de bedrijfsleidster mijn Engels beter vindt dan de andere ladies. Ze is zelf de enige die uit AustraliŽ komt. De rest komt uit Colombia, Frankrijk en China. Door mijn Engels en goede werkhouding krijg ik mooi veel uren! Ook zijn de twee gratis truien een plus :D. Het is hier winter, dus een goede trui aan onder werktijd is bij ons wel aanbevolen.

Wat er verder in Sydney opvalt is dat er heel veel dure koffiezaakjes zijn. Overal lekkere gebakjes, en luxe zaakjes. De koffie is zelfs in de goedkopere zaken even duur als bij de Starbucks, dus er is geen reden om slechte koffie te kopen voor de prijs. Alleen voor de warme witte chocolademelk moet je bij Gloria Jeans zijn.! En eindelijk kan ik echt lekkere groenteburgers krijgen (Hungry Jack's)!

Iets wat ik ook erg graag wou doen is Flying Foxes zien in de Royal Botanic Gardens. Helaas denken sommige Sydney stommerds daar anders over, en zijn ze weggejaagd. Binnenkort gaan we bij zonsopgang naar een ander park om ze daar nog te zien voor ze ook daar worden weggejaagd. Om de pijn te verwachten zijn we wel naar de glazen piramide geweest die in het park staat. Het is een soort kas waar aparte inheemse planten staan. Het is allemaal mooi gemaakt met loopbruggetjes en alles. Alleen een paar dieren ontbraken om het plaatje compleet te maken. Het is wel een heel mooi park.

Willem loopt er ook bijna dagelijks langs sinds hij heeft besloten te gaan hardlopen. Elke dag naar de Opera House en weer terug. Super sportief!

Zaterdag zijn we naar Taronga Zoo geweest. Bij de dierentuin word je met een soort skilift naar boven gebracht. Je begint met een supermooi uitzicht een super leuke dag! De dierentuin is echt geweldig mooi! Alles is goed verzorgd, en de dierentuin is enorm. Ze hebben vogelbekdieren, koala’s, tapirs, tasmanian devils, sneeuwluipaarden, red panda’s, veel slangen, een super goede vogelshow en natuurlijk de typische dierentuin dieren. Iedereen die mij kent zal zich in kunnen denken dat ik dit helemaal geweldig vond, alle diertjes die ik nog nooit eerder had gezien omdat ze alleen is AustraliŽ voorkomen.. Verder is het uitzicht over de Sydney haven onvergetelijk!  Voor iedereen die naar Sydney gaat, sla deze dierentuin niet over! Daarna hebben we thuis de BBQ aangedaan met onze huisgenoot David.

Zondag moest ik ook werken, terwijl er buiten een groot Aroma Festival plaats vond. Het zag zwart van de mensen en van de rook van al het vlees dat ze aan het braden waren. Na het werk heeft Willem me opgehaald en zijn we burgers gaan eten uit de buurt van alle drukte. ’S Avonds hebben we de BBQ weer aangedaan samen met David en twee van Willems maatjes hier. De kangaroe burgers moesten op. Blijkbaar zijn kangaroes heel lekker en gezond. Komt vast van al dat springen..

C-ya from Down Under!

Croc Dundee on

Nice story mates, zoals je ziet en al aangeeft is er genoeg te doen in Sydney en vervelen zullen jullie je niet. Als je weer thuis bent moet je me toch eens vertellen wat nu precies flying foxes zijn (lijkt me sterk dat dat die diertjes met 4 poten zijn die door de lucht gaan maar je weet natuurlijk nooit). Waar ik ook nog even benieuwd naar ben is de hardloop afstand van je boy friend. Mag toch wel aannemen dat hij wel indruk op je wil maken en dat het minstens een mile of 10-15 is.
Lees verder dat er bij de BBQ kangeroe meat is gegeten. Nou dan mag je wel oppassen Anna, want als Willem de smaak te pakken heeft kan het zomaar zijn dat die bovenop je kan springen, maar misschien kan hij het ook gebruiken om verder te kunnen hardlopen (beetje springen onderweg kan natuurlijk ook geen kwaad).

Greet and waiting for the next story, CD

Aircrash investigator on

Dundee, een flying fox is een kist met een vier-delig landingstelsel. Deze 500 haren tellende kanonskogel wordt aangedreven door 1 FF aan stuwkracht. Gezien de impact van deze beestachtige vliegtuigen zijn ze sinds kort verdreven van Botanci Gardens Airport. Aangezien Anna een vervent vliegtuigspotter is;), gaan wij binnenkort naar een andere landingsstrip, waar ze nog voorkomen.

Mijn rondje hardlopen is ongeveer 8 km en gaat dwars door hyde park, botanic gardens/airport, parlement NSW, oprah house en langs de volledige stads skyline van sydney... dus best een leuk rondje:), daarnaast sta ik dagelijks op een stuk of 10 foto's van chinezen die het oprah house willen "can u mak pictu"ren.
Cheers,

ai

saskia/steven on

als croc dundee wil kan hij bij ons een paar fraaie foto's bekijken van die vossen. Het adres is volgens mij wel bekend. Wat een prachtige dierentuin. Wij hadden al gehoord dat het de dierentuin met het mooiste uitzicht van de wereld was, Wel sneu dat we er waarschijnlijk ongemerkt zomaar langsgelopen zijn. Veel plezier