Sollicitaties & verrassingen

Trip Start Jun 09, 2012
Trip End May 06, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Thursday, July 19, 2012

Het is een drukke week geweest. Ik heb vier sollicitatiegesprekken gehad en Willem had een verrassing voor me!

Eerst natuurlijk Willem zijn week: veel studie en opdrachten, biertjes met de jongens en lekker uit eten (buffet) voor 3.95 bij Malloneys!

Mijn sollicitatiegesprekken, dit is een lang verhaal voor de geïnteresseerden. Niet geïnteresseerd? Skippen maar!

Mijn eerste sollicitatie met een beautyshop werd niks omdat de man waarmee ik een afspraak had nauwelijks Engels sprak, en hij me instructies zou moeten geven. Nauwelijks Engels, vraag je? Ik heb nog nooit zoveel Aziatische mensen bij elkaar gezien als in Sydney. Het is net één groot Chinatown! Daar is op zich natuurlijk niets mis mee, waar het niet dat ze opvallend vaak gebrekkig Engels praten, en de supermarkt medewerksters continu chagrijnig en schreeuwerig zijn..

Mijn tweede gesprek was met een marketing bureau. Dit ging nogal raar. Ze hadden 6 mensen uitgenodigd voor hetzelfde tijdstip, en omdat ze nogal achter liepen moest ik tegelijk met een ander meisje naar binnen, werd het gesprek ingekort en waren we na 10 minuten weer buiten. Lekker asociaal dus, aangezien ze een uur! uitliepen.. Er kon dus geen beleefdheid vanaf.

De derde sollicitatie was direct na die met het marketing bureau. Het meisje met wie ik in het vorige gesprek zat had daar toevallig ook een sollicitatie. Dit was bij ASAP. Weer een marketing bureau. Ze wilden me wel aannemen, ik heb het alleen afgewezen. Het was lidmaatschappen voor 'The Heart foundation' verkopen face-to-face. Geen startsalaris, alleen $ 80 per lidmaatschap. Als iemand op die manier lid wordt gaat de eerste $200 dus niet eens naar het goede doel. Het is tegen mijn principes om mensen op die manier op te lichten.

Mijn laatste gesprek donderdag (vandaag) was voor een winkel met beachware bij The Rocks. Between the Flags. Ik heb meteen bijna 4 uur meegedraaid in de winkel. Morgen mag ik samen met een ander nieuw meisje de middagshift tot closure doen. De manager is een oudere vrouw, gezellig en net als mij goed georganiseerd. Ze wil alles steeds netjes opgevouwen hebben dus ik hoef niet stil te zitten. Alleen de kassa werkt anders dan hier aangezien ze zo’n 8 verschillende creditcard payment opties hebben. Ff wennen dus. Hopelijk krijg ik veel diensten want het verdient wel lekker. Ik heb dus een baantje!

Ook ben ik mee geweest naar Willems campus ‘University of Western Sydney’. Het is een mooie campus, heel anders dan hier. Er staat maar 1 hoog gebouw, de rest van de gebouwen zijn laag en een beetje in Amerikaanse western style.

En natuurlijk het leukst was Willems verrassing voor mij:

Voor ik naar Sydney ging had hij me al verteld over een verrassing voor als ik aankwam. Hij wou niets loslaten, we moesten maandag ochtend vroeg uit bed en ik moest hem maar volgen. Toen we bij de haven aankwamen zette hij me voor een poster met Whale watching er op! Helemaal te gek dus! We gingen met Captain Cook, en een man verkleed in Cook outfit kwam ons ophalen voor de boot. Het moet toch gaaf zijn om de hele dag in zo’n pakje rond te lopen en betaald te krijgen..  De lucht was helderblauw en we hebben een aantal walvissen gezien. We hebben echt genoten, lekker op een boot een dagje op zee. Daarna lekker in de haven in het zonnetje gezeten. Het is wel lekker vertoeven hier in Sydney!

Willem heeft coupons voor drankjes, pasta’s etc. bij verschillende tentjes weten te krijgen. 1 Hiervan is the 3.95 buffet bij Malloneys. Een hotel wat ’s avonds veranderd in een gezellige bar, en nog later in een soort café. Hier komen zijn nieuwe maatjes vaak en ik ging mee. Het was leuk, en de jongens zijn gezellig. Weer eens wat anders dan studenten.

In ieder geval houden we onszelf hier nog wel even zoet. De volgende blog komt als er weer leuke dingen te melden zijn ;).

Hendrik on

Nice zus! De winkel ziet er goed uit op internet, is het in een grote shopping mall? Heb je je loon alweer uitgegeven voordat je buiten staat ;)
Whale watching, nice Willem! Ik had nog even gedacht dat hij met een harpoen op het dek zou staan om 'ze dichterbij te halen'.
Have fun en ik zie je volgende bericht wel verschijnen!

annaenwillem
annaenwillem on

Hai grote broer! Het zit in een klein winkelcentrump. De eerste winkel als je binnen komt. En er is elke vr-za-zo markt, dus nog heel druk ook! Idd maar goed dat Willem geen harpoen heeft, anders wou hij vast stiekem wat uitproberen als ik niet keek.. X

Croc Dundee on

Leuk die sollicitatie gesprekken Anna of niet soms. Als ik ze zo lees dan ben je bij de 4e nog het best weggekomen.
Maal tog laal dat zo'n eelste gesplek el bijna geen Engels gesploken wolt.
Moet een mooie ervaring zijn geweest om whales te kijken, zijn jullie er nog een beetje dichtbij kunnen komen om the boys te kunnen voeren??

Groeten and till next time, CD

saskia/steven on

Leuk dat jullie weer heel andere dingen in Sydney bekijken, alleen die didgeridoo kwam ons bekend voor! Heerlijk dat het julllie zo goed gaat. Wat zijn die bruggen en gebouwen mooi op de foto's. Van die walvissen is niet veel te zien op de foto, maar die zijn ook heel moeilijk te pakken. Eten voor 3 dollar is ons nooit gelukt! Heel veel plezier !