Till San Fransisco

Trip Start Oct 10, 2006
Trip End Dec 10, 2006

Friday, October 20, 2006

20 okt + Vi lamnade ett kyligt Seattle och efter en riktigt skon flygresa landade vi i San Francisco. Ljuvligt varmt och soligt. Vi tog bussen Marine Airporter till Larkspur där Irene mötte oss (är ni förvånade över åäö). Vi åkte brant uppför backarna sen var vi framme. Se bilderna - härligt hus med fantastisk utsikt.

Summary in English for those interested in US: We left at pretty chilly but sunny Seattle, returned our car and (to Sean: actually got 15 dollars back for the gasoline the tank was not being filled up when renting the car). Arrived in warm and sunny SFO. Have a great time with my Swedish cousine. See pictures from their home.

21-22 okt - började med en promenad, tog sen hand om tvätten, strykning. Vid 12+tiden bar det så iväg ner till Monterey Peninsula, ca 250 km. Varmt som sjutton och Irenes ac la av efter ett stopp efter vägen. Kom fram till Irenes svågers hus i Pebble Beach, trevligt. På kvällen åt vi middag på Spannish Inn. Här nere rullar dimman ut och in på hösten, så tyvärr var det ganska kyligt när vi skulle spela golf. Vi åt en härlig brunch på Pebble Beach golfrestaurant alldeles vid 18-hålets green. Gjorde en del shopping, förståss. Det är 3 golfbanor här, Pebble Beach (kostade ca 3500 per pers, Spyglass ca 2800 per pers. Tursamt nog kunde vi inte spela dessa eftersom en resident - dvs Irenes svåger måste vara med - så det fick bli Poppy Hill. Urfin bana. Se bildkollage.

Summary in English: on Saturday after breakfast, some exercising and ironing of our laundry we lefter SFO for Carmel at ´the Monterey Peninsula. We stayed nicely in Ireneäs brother-in-law's condo in Carmel. We had a great Brunch on Sunday at the Pebble Beach Golf restaurant. Came back to SFO late Sunday evening.

23 okt - vid lunchtid åkte vi in till SFO. Vi tog färjan. Åt lunch på Beldan Street, gick till China Town. Besökte Irene på jobbet och tillsammans tog vi färjan hem. Var på middag hos deras grannar. Vilket hus! Vilka generösa och trevlig människor. Härliga diskussioner om andra världskriget, Huey Long, Nat King Cole, politik i Sverige och USA och en liten svängom. Vi blev bjudna på 26-årig single malt.

English: we went downtown by the ferry from Larkspur, had lunch in Beldan Street and went to China town. Met Irene in her office at Swedish Consulate. In the evening we were invited to the Keegans, wonderful people.

24 okt - var upp till Napa, besokte ett konstmuseum som ocksa var en vingard.

25 okt - idag tvattar och packar vi. Ikvall blir det party har hos Irene tillsammans med deras svenska vanner som vi traffade redan 1978 nar vi var har. Ev kommer det bilder pa poden imorgon om vi hinner innan vi aker ut till flygplatsen, annars blir det nar vi kommer till Honolulu.

English: we are packing, doing laundry and tonight there will be a farewell party.