Vi drar vidare...

Trip End Dec 10, 2006

Flag of United States  , Washington
Monday, October 16, 2006

Hej igen,

16 okt - upp tidigt for transport till flyget. Forst en liten detour pga att Bjorn glomde sladden till kameran pa ett internetcafe som vi akte till for att lara oss hur vi skall hantera poden nar vi bor hemma hos folk! Sladden fanns kvar! Det fanns visst tom flera att valja bland, tydligen vanlig foreteelse.

Vara flyg (byte i Denver - vilken stoooooor flygplats!!!) var pa tid och flygningarna utan turbulens. Ankomst till ett betydligt kallare Seattle - kanns som hemma, ca 13 grader, regn och gula lov.

Vi bor hos Ylwas indiska van, Meeta och hennes man Sean - ungdomar i 40-arsaldern. Vi kanner oss verkligen hemma.

17 okt - drog vi ivag till Inger. Vi har inte setts pa 38 ar - ett glatt och varmt aterseende. Vi trivdes sa bra i deras gaststuga och det var sa intressant att lara sig om appelodling, allt fran hur man hyr in bin for pollinering pa varen till handplockning av frukten fran traden. Vadret har varit rejalt hostlikt. kyliga mornar och underbara soliga eftermiddagar. Chelan ar sa vackert, vilket landskap - man maste faktiskt aka hit,korten ger inte rattvisa.

18 okt - Vi inspekterade deras fruktodlingar, at lunch pa Blueberry Hill en lokal liten restaurang, besokte "the shed" dit applena fraktades och efter sortering och packning lagrades infor export. 75% exporteras till Asien, faktiskt lander som vi skall besoka, sa vi skall halla utkik efter applen med Manson-label.

19 okt - Tillbaka till Seattle via ett annat bergspass, tyvarr regnigt sa vi kunde inte njuta av det vackra landskapet och de hostgula fargerna.

Pa kvallen akte vi in till Seattle downtown med Meeta & Sean sag marknadsplatsen som var stangd men trevligt anda, sen at vi middag tillsammans pa en valdigt trevlig restaurang.

Nu aker vi vidare till San Francisco - har bokat tvattstugan dar!

Nu ar vi tillbaka hos Meeta & Sean och imorgon aker vi till sunny California.