Off we go to the US

Trip Start Oct 10, 2006
Trip End Dec 10, 2006

Flag of United States  , Texas
Tuesday, October 10, 2006

10 okt: avresa fran Stockholm till Chicago med SAS SK945 vi susade fram. Avg och ank pa tid! Fran Chicago till San Antonio gick det ocksa bra men en lite skakigare resa. Pa flygplatsen i San Antonio mottes vi av Mike och Ylwa (som akte ett annat flygbolag fran Chicago till San Antonio). Hemma i huset vantade Geoffrey (huset son) och hans kusin Bjorn (dopt efter Bjoern till hans stora fortjusning for 27 ar sedan). Nu har ytterligare en liten pojke i den familjen dopts tilll Bjorn! Han ar 2,5 ar, sa vi har Bjorn I, Bjorn II and Bjorn III.

11 okt Akte vi till Austin, texas huvudstad. Vi har lagt in nagra kort fran besoket i deras Capitol Building. Pa vagen stannade vi till for att se hur Geoff och hans sambo Xaviera bor. Efter Austin blev det shopping pa en jattestor Outlet i San Antonio.

12 okt - en busy dag. Vi var inbjudna att vara lunchgaster pa en konferens dar Patricia var keynote speaker. Hon ar en lysande talare, amnet var att inspirera kvinnor att gora karriar. Darefter hem for att byta om till golfklader for att spela 14 hal pa en av San Antonios' golfbanor i 35 gr varme - svettigt men som tur var akte vi bil. Var tvungna bryta efter 14 hal for att aka hem och byta om igen for ilfart till Sea World dar AT&T sponsrade ett event med middag. Patricia ar VP pa AT&T. em kl 23 och rejalt jetlaggade.

13 okt - borjade dagen med att turista i San Antonio. Vi promenerade pa The River Walk vilket var en annorlunda foreteelse, svart att beskriva i ord. Dar motte vi Karyn med familj och at lunch tillsammans. Darefter akte vi alla till Fredriksburg, en stad som byggdes av tyska invandrare pa 1800-talet. Pa kvallen blev det party pa en plats utomhus ute pa vischan! Dar hade vi picknick, tyvarr ingen linedancing den kvallen.

14 okt - vi valde dagsprogram att besoka Lyndon B Johnsons ranch i Texas som lag alldeles i narheten. Mycket intressant. Lady Bird ar fortfarande vid liv och besoker ranchen pa helger, skots om av sina dottrar och var faktiskt i huset nar vi akte forbi.

Under dessa dagar i SA har vi lart oss att allt ar stort och storst i Texas!

15 okt - ater i SA, har packat och kompletterat poden och i morgon aker vi vidare mot nya aventyr. Be hearing from us soon again!!!