Afslapning ved stranden

Trip Start Dec 30, 2009
Trip End Feb 17, 2010

Flag of Vietnam  , Nin Thuan,
Friday, January 1, 2010

Efter vores overnatning i Ho Chi Minh er vi nu taget til et resort der ligger nær en lille fiskerby kaldet Lagi. Vi har nu for alvor oplevet hvad et resort er - det er område hvor man holder turister indespærret ;-) Der er intet interessant i nærheden, men tilgengæld er der to swimming pools, havet lige i nærheden, en god restaurant og en udsøgt service. Så vi nyder livet.

Vi havde godt nok hørt, at Vietnamerserne var glade for små lyshårede børn med blå øjne, men det vi oplever overgår fatasien. Når vi er ude og spise, kan vi stort set ikke få lov at give Benjamin mad, fordi alle vil have fingrene i ham. De slæber rundt på ham, sender ham fra arm til arm, fodre ham med kage og kysser ham - og Benjamin ... han elsker det :-) Men hans forældre synes det er lidt for meget af det gode.

Mandag sendte manglen på bleer os til Lagi - en lille fiskerby i nærheden. Det er ikke et sted turister normalt kommer, og det var en temmelig overvælende oplevelse at alle folk hilste og stimlede sammen om os. Men folk er venlige og børnene er ved at vænne sig til det. Vi gik lidt rundt, besøgte markedet og så havnen flydt med fiskerbåde.

Torsdags var vi ude ved et bjerg, hvor man kan se en stor liggende Budda. Heldigvis var der svævebane, så vi slap for 2 timers vandring op af bjerget. Men vi kunne alligevel nyde den flotte udsigt. Dejligt for en stund at komme hen til et lidt mere turistet sted - det gør altid tingene lidt nemmere.