Noorwegen, tot de volgende keer!

Trip Start Jul 21, 2011
Trip End Aug 12, 2011

Flag of Finland  , Lapland,
Tuesday, August 2, 2011

Vanmorgen om half 9 hebben we de tent ingepakt en zijn we weer vertrokken richting Finland. Dit is de laatste dag Noorwegen voor deze vakantie. Toch wel jammer, want het is zo een prachtig land.. Snel maar weer een keer terug!

De dag begon met prachtig weer! We hebben lekker rustig gereden en genoten van het zonnetje. De lucht was strak blauw en het was ongeveer 25 graden. Heerlijk dus!

Na een tijdje gereden te hebben zag je het landschap steeds meer veranderen. Van lage kale bergen naar dichte bossen en wat hogere bergen. Hoe verder we Finland inreden hoe meer bossen er kwamen.

Rond een uurtje of 4 kwamen we aan bij onze camping in Ivalo. Ze verwachtte slecht weer, dus we hebben deze keer eens een huisje gehuurd in plaats van een tentje opzetten. De camping lag naast een groot meer en zo lang het droog was hebben we daar lekker kunnen zitten. Na een tijdje begon het helaas wel wat te regenen maar gelukkig was het niet zo erg als ze voorspeld hadden. Na een tijdje regenen werd het alweer droog en konden we weer buiten zitten. Maar we waren nu niet meer de enige bij het meer, er was een hele kudde rendieren bijgekomen. Het viel ons op dat sommige rendieren een band om hun nek hadden, maar waarom? Geen idee..

Morgen rijden we verder naar Rovaniemi.