LA & Halloween

Trip Start Unknown

Tuesday, October 30, 2012

Saa er der endnu engang gaaet to weekender siden sidste inlaeg, og de har vaeret spraengfyldt med oplevelser. Sidste weekend var vi en tur i Six Flags Magic Mountain, som er den forlystelsespark med flest rutchebaner i verden. Uheldigvis valgte vi at komme i en weekend, hvor der var Halloween tema, og parken var derfor propfyldt med mennesker. Ud af de 7 timer vi var i parken, stod vi nok i koe sammenlagt 5 timer (og det er desvaerre ikke en overdrivelse), og vi naaede kun at proeve tre ting, men de var ogsaa helt vilde og voldsomme, saa vi kunne godt klare det, og det var vildt sjovt! I sidste uge begyndte vejret at blive godt igen, efter et par uger hvor der kun havde vaeret omkring 20 grader (so cold), og saa kunne vi ogsaa glaede os til, at den soede Tine Madsen kom for at besoege os, yaaay :D. Saa vi har paa bedst mulig vis proevet at give hende en rigtig 'San Diego' uge med baade skole, byen, strand og baajer! Det har vaeret lidt haardt... I fredags tog vi paa roadtrip til Los Angeles for at hente Tine B's veninde, Kristine, og for at kigge lidt paa det der hollywood. Vi startede turen af med at ligge og sole os paa Venice Beach og derefter smutte en tur ned af Venice Boadwalk hvor vi blev tilbudt CD'er fra (forhaabentlig for dem) kommende stjener og marijuana samt en masse upassende kommentarer. Derefter tog vi ud og shoppede den SU vaek, som vi ikke faar foer i morgen, saa det var jo ikke saa smart.. Om aftenen tog vi ud til LAX for at hente Kristine, og stod ved siden af en der skulle hente en vis Paul McCartney, men.. han naaede ikke at komme ud inden vi skulle gaa, men vi er meeeget overbevist om, at det var den rigtige PM! Naeste dag tog vi den helt store turist-tur hvor vi saa Disney Koncert Hall (virkelig grim bygning egentlig), The Beverly Wilshire Hotel (der hvor pretty woman er optaget), Beverly Hills skiltet, Hollywood Boulevard, Rodeo Drive og til sidst Hollywood skiltet oppe fra Griffith Observatorium. Det hele var meget fascinerende at se, fordi man jo har set det saa mange gange foer paa film, meen, saa var det heller ikke mere end det. Naeste gang LA skal besoeges, haaber jeg det kan blive fra et lidt mere lokalt perspektiv. Vi skyndte os hjem loerdag for at fejre Halloween med vores danske venner, som havde stillet en fest op, som var ud over al forventning! De bor 7 drenge i et skoert hus med mange trapper og gange, og de havde derfor lavet en uhyggelige 'haunted trail' igennem huset, som startede med en scary video og derefter en labyrint-lignende gaatur gennem huset, hvor vi (ihvertfald mig) var ret bange for at blive forskraekket. Og naar man saa var kommet igennem, kunne man hoere forskraekkede skrig fra de andre (nok mest piger) som skulle igennem ogsaa. Helt afgjort en vildt fest. Og jeg var graesk gudinde, for saa kreativ er jeg nemmelig.. Men Halloween er ikke slut endnu! For i morgen er det jo den aegte Halloween dag, saa der er vi paa den igen, igen. Juhuu.. :D