Mud Volcano

Trip Start Oct 02, 2008
Trip End Oct 31, 2008

Flag of United States  , Montana
Wednesday, October 8, 2008

...het vervolg van onze tour de Yellowstone. We zouden verder gaan richting Lake Yellowstone en dan verder naar het noorden naar de moddervulkaan (Mud Vulcano). Plotseling onderweg weer zo'n 10 auto's die naast de weg stilstaan en daarnaast een grote groep mensen met camera's. We vragen aan een opgewonde amerikaan wat er te zien is....een beer...HEEL dichtbij. Tja, dit konden wij ook niet laten liggen. Snel parkeerden we onze auto en liepen snel met de camera in de aanslag richting de groep mensen. En daar was ie een echte beer op zo'n 50 meter afstand. De beer was druk bezig om tussen de dode bomen te graven naar eten. Mensen bleven allemaal op afstand, erg mooi om zo'n beest echt van zo dichtbij te zien. En wij dachten dat wat we gisteren al blij mochten zijn met wat we door een verrekijker hadden gezien. De beer gingen liep steeds verder op zoeken naar eten, het leuke was om te zien dat iedereen respectvol afstand hield van het dier. Als deze 1 meter verder ging zoeken, zag je ook alle mensen een meter opschuiven....heel grappig. We zijn een hele tijd gewoon blijven kijken om te zien hoe de beer in de grond zat te graven opzoek naar eten. Echter, na een half uur was het wel eens tijd om verder te gaan.

We gingen richtig het grote Yellowstone meer. Aan de rand daarvan was weer zo'n 'park' van thermische bronnen. Ach, toch even langslopen. Opzich wel weer hetzelfde als vorige keren, maar met 1 verschil. Je liep hier langs de bronnen waar het kokend water uitkwam...het wat was zo helder dat je zo de diepte in kon kijken....feitelijk in de aarde kijken ! Je voelde duidelijk de warmte die er van afkwam.

Na deze tussenstop gingen we verder richting het noorden opweg naar de vulkaan van modder. Deze was duidelijk aangegeven. Het grote verschil tussen deze bron en de andere thermische bronnen was het feit dat deze alleen maar modder naarboven stuurt, weinig vulkaan...maar wel leuk om te zien.  Er was daar ook nog een grot te zien, genaamd 'Dragon's Mouth'. De reden van deze naam is waarschijnlijk dat er continue golven kokend water naar buiten worden 'gespuwd' met een hoog zwavel gehalte. Als je er naast staat hoor je hoe diep in de grond het water kookt en de gassen vanuit de aarde naar boven schieten. Je kunt het vergelijken met een pan kokend water maar dan 100x zo hard. Na een halfuurtje rondgelopen te hebben gingen we verder. We wilde ook nog naar de Yellowstone Falls om daar de twee watervallen te bezoeken, maar helaas waren die wegen afgesloten vanwege werkzaamheden. Helaas, het is niet anders. Dan maar richting West-Yellowstone om te overnachten.

npeeters
npeeters on

Ideaalbeeld voor Alfred
He vakantiegangers,

Wel mooi zo die heet water bronnen. En erg handig voor Alfred, theezakje erin en klaar is Klara. Kun je bij blijven vullen. Nou geniet er nog maar lekker van en tot snel.

Veel liefs Nick, Danielle en Jitske