Cook City

Trip Start Oct 02, 2008
Trip End Oct 31, 2008

Flag of United States  , Montana
Tuesday, October 7, 2008

Vandaag werden we heerlijk wakker rond 8 uur, bye bye jetlag (nou ja, nog steeds een beetje hoor). Maar goed, toch snel maar even eten. Na het inpakken wilde we ( nou ja, Suus natuurlijk...maar die leest die ook dus ik schrijf maar even 'we' ;) ) even wat winkelen in Buffalo Bill z'n stad. Suus wilde echt 1 van de cowboywinkelspulletjes bezoeken. Ze heeft daar een bit en hoofdstel voor haar paard gekocht, schijnbaar is het spul hier een stuk goedkoper dat in NL...dus waarom niet he. Onderweg zagen we nog wat interessante reclame, allereerst de oranje poster voor 'Hunters Welcome' en nog een reclame voor Budweizer met een leuk dame (ik ben helemaal Budweizer liefhebber ;) )

Enfin, na deze korte shopping spree besloten we rond 11 uur EINDELIJK weer richting Cooke City te gaan, de dame in ons hotel heeft ons verteld dat het het mooist is om de noordoostelijke ingang te nemen, en dan het bovenste rondje te pakken. Het handigst is het dan om ook in Cooke City te verblijven en de nacht daarna te verbljiven in het stadje aan de westelijke zijde...enfin we zullen wel zien. We stellen TomTom in en vertrekken helaas weer uit Cody.

Onderweg vanzelfsprekend weer de mooie landschappen, waar ik jullie alleen maar jaloers mee kan maken. Tijdens de rit kwamen we bij een monument. Schijnbaar waren op die plek 600 Nez Perce indianen en hun 2000 paarden gevlucht om hun leven te redden, gevlucht voor voor de Cavelarie omdat ze wisten dat die geen indiaan zou laten overleven. De tekening kwam zo goed overeen met de omgeving dat je je makkelijk kon voorstellen hoe indrukwekkend dit geweest moest zijn...deze pas is bekend geworden als de 'Dead Indian Pass' omdat een gewonde indiaan hier is gedood zijn door de cavelarie. Best vreemd, als je eens om je heen kijkt en je dit voorstelt. Enfin, na dit stukje amerikaanse geschiedenis gauw weer verder naar de 'grote stad' Cooke City.

Doordat we weer behoorlijk hoog gingen kwamen we al snel in een omgeving waar nog maar net gesneeuwt had...geen dikke lagen hoor, maar er lagen duidelijk bewijs van een sneeuwbui. Cooke City is toch nog zo'n 2.5 uur rijden. Ik verwachte toch een wel minimaal een klein stadje...maar wat we aantroffen...uhhh.....tja...hoe zal ik zeggen....'t was....uhhh...ANDERS (yep, dat woord zocht ik). Het was feitelijk een GAT. Men was weliswaar met de wegen bezig, maar volgens mij ging het eerder om het aanleggen van de eerste weg in plaats van het verbeteren van een bestaande weg.  Toen we door het stadje hadden gereden moesten we stoppen, we kregen een 'Pilot Car' om ons verder te loodsen, zegmaar een soort 'pace car'...maar dan langzamer :D. Tja, in iedergeval hadden we besloten om NIET hier te overnachten. Waar wel, zouden we wel zien.