Schiphol

Trip Start Oct 02, 2008
Trip End Oct 31, 2008

Flag of Netherlands  , Noord-Holland,
Thursday, October 2, 2008

Schiphol at last ! Nu snel inchecken zodat we de zware koffers kwijt zijn...even zoeken naar de goede balie en dan....WEER WACHTEN ! (Dit idee bleek namelijk niet erg uniek te zijn, want er waren zo'n 40 mensen die hetzelfde idee hadden) Daarnaast hadden de dames achter de balie waarschijnlijk de opdracht gekregen om ook maar NIET 1 minuut voor 8 uur het in hun hoofd te halen om te beginnen met inchecken. Want die stonden tot precies tot 8 uur 'lekker' te keuvelen.

Ach ja, zodra ze begonnen schoot het redelijk snel op...Susanne en ik wilde graag aan het gangpad zitten zodat we extra beenruimte hebben. Nu bleek dat  het mogelijk was om te 'upgraden' van Ecomy naar een soort Economy Plus met extra beenruimte, alleen zou dat dan weer 65 euro extra kosten. Nou daar hadden we geen zin in dus laat maar zitten. Na het inchecken eerst maar eens opzoek naar een bak koffie (dit klinkt wel stoer, want als ik zeg een bak thee dan klikt dat natuurlijk een stuk minder stoer ;) ).

We besloten in iedergeval alvast door de douane te gaan zodat we in alle rust ergens aan de andere kant konden gaan zitten. Nou vind Alfred dit altijd een beetje spannend, want die heeft altijd het gevoel dat er iets fout gaat waardoor hij apart genomen moet worden (bovendien met zo'n nieuw paspoort waar alle gegevens instaan zou het niks verbazen als er iets fout gaat). Hmm, wellicht een slecht geweten ? ;). Enfin, het paspoort wordt afgegeven en de man van de marechaussee vraagt of ik was geboren in 's Gravehage. Uhhhh, niet maar in Groningen he...dus hij kijkt nog eens op zijn scherm en fronst zijn wenkbrauwen. O, o, nu zul je zien dat er in dat nieuwe paspoort een fout zit en ik toch voor iemand anders wordt gezien. Hij drukt op een paar toetsen en ? Het blijkt toch wel toch te kloppen, ik vroeg of het allemaal wel klopt. Het was opeens toch inorde, want anders moet hij mij arresteren !!! Kijk DAT bedoel ik dus met al die checks.

Maar ze zijn er ingetrapt...uhh, ik bedoel we mochten verder zodat we ergens iets konden eten en drinken. Het was inmiddels 9 uur en het boarden begon pas om 10 uur, dus nog zeeen van tijd.  We hadden dan ook mooi even tijd om diverse paperassen in te vullen zodat we dat niet meer in het vliegtuig hoeven te doen.

We zochten ook nog even tandpasta en een extra reisadapter. Men was blijkbaar bang dat we iedereen in het vliegtuig z'n tanden gingen poetsen want de tube tandpasta ging keurig in een transparante afgesloten tas.

Na wat omzwervingen bij verschillende winkels toch maar eens naar onze gate lopen. Poehee Tommie ! Toen bleek dat Schiphol behoorlijk groot is geworden want we moesten zo'n 20 minuten lopen (tja, we waren natuurlijk
inmiddels helemaal aan de andere kant). Susanne dacht dat we genoeg tijd zouden hebben, maar toen bleek er een enorme rij mensen te staan. Door de extra security checks duurde alles erg lang. Maar dat hoort er natuurlijk bij. Toen wij aan de beurt waren werden er eerst allerlei vragen gesteld zoals wie heeft je koffer gepakt, heb je ze alleen gelaten....tja, een beetje terrorist, uhhh, toerist gaat natuurlijk zeggen dat je alles zelf hebt gedaan. We mochten gelukkig gewoon verder. Daarna de scan en dan moet alles uit behalve je kleding, dus schoenen, sierraden,riem, laptop. Hierna konden we opweg naar ons vliegtuig, daar hadden we een aangename verrassing, we bleken Economy Plus te hebben. Dat is geen businessclass, maar je hebt gewoon iets meer beenruimte en dat is wel HEEL fijn op zo'n lange vlucht. We vertrokken optijd en het was verder een rustige vlucht. De bediening was prima in orde. Tijdens de vlucht hebben we geprobeerd om wel IETS te slapen aangezien het allemaal vermoeiend genoeg is.