Een lach en een traan

Trip End Jul 12, 2009

Flag of South Africa  , Western Cape,
Sunday, July 5, 2009

Hallo iedereen,

het is een bewogen dag geworden! Eentje van vreugde en verdriet. Straks meer.

Het is in elk huisje weer aanpassen wat het ontbijt geeft. Vooral voor de kinderen is dat niet gemakkelijk. Ze eten nu 's morgen worstjes, maar die zijn overal anders. Hier worden ze gemaakt van struisvogels. Das nie slecht maar het smaakt nogal af voor een ontbijt. Sarah en Jasper hebben daar geen last van en Victor kent het begrip worst ook al. Het eerste tragische voorval van vandaag. Ward en ik hebben ons te veel laten afleiden door ons bord. Victor natuurlijk goed wakker, was al op wandel en had in het geniep een struisvogel ei (uitgeblazen gelukkig) gepikt. We hebben het alleen horen vallen en de brokken gezien. Ik heb rap een stukje meegenomen voor thuis. Gisteren hebben ze ons op de toer van de struisvogelkwekerij nog verteld dat ze de kuikens helpen uitkomen met een beitel (eerst schijnen ze met een lichtje over het ei om het kopje van het kuiken te lokaliseren). Ze kunnen daar de hulp van Victor zeker gebruiken. De laatste liet het niet aan zijn hart komen en heeft nog een kommetje cornflakes gegeten.

Ons eerste bezoek van vandaag waren de beroemde Cango grotten. Je kan kiezen uit twee toeren: standaard of avontuurlijk. Die laatste is niet voor iedereen geschikt en om de zoveel tijd komt er iemand vast te zitten die ze met man en macht moeten gaan bevrijden. We hebben voor de standaard gekozen. De kinderen kunnen overal door maar raken ze nog terug? Met Victor op de rug was dat vree te doen. Den enigste die zijn hoofd heeft gestoten was ik! De kinderen vonden het wel leuk, maar niet voor lang. Ze hebben dus 467 trappen tegen hun goesting gedaan. Het kan niet altijd meezitten. De grotten zijn inderdaad heel indrukwekkend. Grote zalen en veel mieten en tieten.

Er was ook een wild park van dezelfde mensen. Iedereen heeft daarover gestoefd. Het is goed maar niet formidabel. De pizza was wel lekker en er was een speeltuin volgens leeftijd. De kinderen vonden het hier wel leuk.Veel dieren ook, maar we zijn ondertussen wat gewoon. De rondleiding was ingedeeld in twee stukken: de oude brol en de katachtigen. De oude brol was interessant en er waren toffe dieren, maar voor Jasper was het geen succes. Hij is er zijn croc bij ingeschoten. We hadden hem nieuwe gekocht die een beetje te groot waren en hij heeft een bijdrage gedaan aan de move- it lemuren en de flamingo's. Daar is één van zijn croc moedig te water gegaan, tot zijn groot verdriet. De gids was heel streng. Er werd geen reddingsactie op touw gezet (alhoewel dat wel doenbaar leek voor mij) en op de suggestie van de tweede croc er ook maar in de gooien dan had een flamingo tenminste twee schoenen werd ook niet enthousiast gereageerd. Het enige voordeel voor Jasper was dat hij niet meer kon gaan en dus wel moest in de buggy zitten. Wat wel goed uitkwam want hij was een beetje moe. De katachtigen waren vree tof. Je mocht daar de kinderen niet op je schouders zetten omdat je over de verblijven van de poezen liep en het verboden was om de dieren te voederen. Er waren witte en gewone leeuwen, cheetahs, siberische en gewone tijgers. Er kon er spelen met 6 weken oude cheetahs (tegen dikke betaling natuurlijk). Victor heeft deze keer zijn manieren gehouden en niet de hele tijd poessie, poessie zitten roepen. Hij roept nu cheetaaah met zijn gebruikelijk enthousiasme. Een leeuw noemt hij graw (met bijhoren klank). Ze heffen nog steeds hun hoofdje op als hij in de buurt komt. Die beesten zijn ongelooflijk lui. Je kan bijna niet geloven dat ze zo gevaarlijk zijn, maar ik ga het toch niet uitproberen! Ze liggen in de zon en pesten elkaar een beetje en doen vooral niks.

Op weg naar huis naar de winkel (zelfs op zondag) op zoek naar croc (goedkope versie €3 of 4 voor  een paar)gegaan, maar niks gevonden. Het zullen morgen zijn schandaaltjes worden. Wijn kan je hier niet meer kopen in het weekend om accidenten te vermijden. Wel jammer! Maar nen goeien zatlap heeft zijn voorraad (ik heb het hier natuurlijk over Ward) Terug in de chalet hebben we gezien dat we buren hebben. De kinderen zijn gelukkig stil geweest. Behalve Victor bij zijn bad. Ik heb hem al in de lavabo gezet  omdat hij moeilijk onder de douche kan, maar meneer vond ook dat te koud. Brullen gelijk een heel contingent geslachte varkens. De buren zullen gedacht hebben dat ik hem levend aan het villen was. Eens zijn kleren aan was hij zijn vrolijke zelf. Vanavond genoten van een lekkere braaie en nu van een glas wijn! Wat had je gedacht!

o~pa
o~pa on

Verdriet en vreugde
We zijn diep geroerd over het verlies van Jasper's Croc! Ik zal een actie opzetten op e-bay in de hoop een jongetje te vinden, die zijn linker Croc kwijt is. Kleur zou wel een probleem kunnen zijn. Lukt me dit niet dan zal 'peter' aan sponsoring doen bij jullie terugkomst. Hij is al subsidies aan het verzamelen.
Groetjes,
ps: dinsdag bezoeken jullie toch een 'Croc farm'!?

africakids
africakids on

Re: Verdriet en vreugde
hallo,

peter heeft toch een teer hartje. Maar nu we weten dat je sponsort mogen het wel weer dure crocs zijn. Die kosten €35 voor een paar, maar ze hebben die in elke maat en blijven dus beter aan zijn voeten hangen. Bedankt je maakt de reis weer financieel draagbaar!

groetejs