Strand (zonder walvissen)

Trip Start Jun 22, 2009
Trip End Jul 12, 2009

Flag of South Africa  , Western Cape,
Saturday, June 27, 2009

Vanmorgen genoten van het verassende zicht op ons terras (waren in het donker aangekomen gisterenavond).

Daarna voor ontbijt naar het hoofdgebouw getrokken waar onze kinderen prompt ge-entertained werden door één van de twee lokale poezen. Victor schaterde het uit en Sarah en Jasper deden vol plezier mee. Gelukkig waren we op dat moment de enige om te ontbijten. Na het ontbijt even het domein gaan verkennen want er is hier vanalles te beleven (kinderspeelkamer, speeltuin, trampoline, paardjes (Victor is in het geheel niet bang van een paard die toch meerdere malen groter is), wandelroutes, zwembad, ...).

Toen we hier voldaan waren zijn we richting Mossel Bay getrokken in een poging om de walvissen boot te vinden. Er is er maar één in Mossel Bay die een licentie heeft om per boot naar walvissen te gaan gluren dus zo moeilijk kon dat niet zijn. Het lokale toeristenbureau heeft ons in de juiste richting gestuurd maar jammergenoeg voeren ze vandaag niet uit wegens een nog te ruige zee (het gevolg van de storm van de voorbije dagen). Misschien morgen.

Dus hebben we onze planning maar aangepast en richting Sea Point van Mossel Bay getrokken. Dit was uiteindelijk een schot in de roos want we hebben onze kinderen daar op een strand losgelaten op zoek naar schelpjes. Na een eindje schelpen zoeken, speeltuin spelen en op de rotsen rondwandelen (perfect mogelijk) zijn we richting terras getrokken om een hapje te eten.

Jasper heeft eindelijk zijn lievelingsmenu te pakken gekregen : lasagne ! Deze middag dus twee flink etende kinderen aan tafel terwijl voor de verandering eens ons eigen eten volledig hebben kunnen opeten (meestal is het een gemix van menu's, je houdt het niet voor mogelijk maar alles geraakt op, meestal met een tekort voor de ouders van dienst).

Toen het eten op was hebben we Sarah en Jasper terug losgelaten op het strand terwijl Victor luidkeels het terras opvrolijkte met het achter musjes crossen, andere klanten aanspreken en de plaatselijke obers bezig hield (lees: van hun werk afhield) wegens zijn te grote aaibaarheidsfactor. het deed me echt terugdenken aan mijn kindertijd, maar ik moet toegeven dat de schelpjes hier mooier zijn. En de voeten van dekinderen hangen ook onder hun oksels. De uitdrukking: alleen met je voeten in het water, haalt dus niet veel uit. Lang leve de vuile was in de auto.

De zoektocht van de strandlopers veranderde na verloop van tijd in doordrenkte kleren zodat we voor Sarah en Jasper terug in de auto moest ("mochten") maar een striptease uitgevoerd hebben zodat de auto (met zijn bleek interieur) toch een beetje deftig zou blijven. Jasper heeft trouwens een aparte manier om het links rijden te bekijken: In onze wereld staat het stuur aan de andere kant van de auto! Ik vrees dat hij een beetje te veel naar DVD's met superhelden die spontaan transformeren in wereld reddende, oppermachtige wezens heeft gezien.

Uiteindelijk in onze bungalow nog nagenoten van deze rustige dag tijdens het avondeten op het terras met zicht op de bergen (sommige zelfs met sneeuw) en de paardjes.

Vanavond de planning voor de volgende dagen nog eens bekeken om te zien hoe we een tweede poging voor de walvissen gaan inpassen.

Maar hier meer over in de volgende blogs.
eight bells mountain inn, Robinson Pass