Mijn eerste Blog

Trip Start May 17, 2011
Trip End Jul 28, 2011

Flag of Netherlands  , Noord-Brabant,
Thursday, March 17, 2011

Vandaag begonnen met een blog om onze reis naar IJsland te verslaan. Nog nooit eerder gedaan dus maar een beetje op tijd beginnen. We vertrekken op 17 mei naar Hirsthals in het noorden van  Denemarken en op 21 mei gaan we om 15.00 uur met de camper de ferry op. We varen via de Faeröer eilanden naar Seidisfjordur in IJsland. Aankomst in IJsland is op dinsdag 24 mei om 09.00 uur. Vervolgens hebben we 2 maanden de tijd om IJsland met de eigen camper te gaan verkennen. Al die IJslandse namen krijg ik hier natuurlijk niet goed gespeld want het alfabet van IJsland vind ik niet in deze tekst editor maar ook de uitspraak zal wel een probleem worden. Gelukkig kan je op IJsland goed met de Engelse taal terecht dus dat zal allemaal wel goed komen.

We zijn in 1998 al eens 3 weken in IJsland rondgetrokken in een tereinwagen met een groep van 7 mensen. Dat was een campingreis van IJslandtours; Dwars door IJsland. Dat hebben we altijd nog wel eens dunnetjes over willen doen maar dan wel op ons gemak en met niemand rekening hoeven te houden. Daarvoor is nu dus het moment aangebroken en we hebben er allebei heel veel zin in. Het aftellen is begonnen. Nog precies 2 maanden voor vertrek.

Op papier heb ik de hele reis al gemaakt. Veel gelezen en interessante plaatsen op de kaart aangegeven. Boeken die ik ter beschikking heb zijn: Mit dem wohnmobil nach Island uit de Duitse WOMO reeks; Rother wanderführer (50 wandelingen in IJsland); De Dominicusgids IJsland van Willem Blijderveen en de Iceland road atlas.
 Het kaartmateriaal is de Island Vega atlas van Ferdakort met kaartbladen op een schaal van 1 : 200.000

Bethy on

Hoi Ton en An, dit ziet er al goed uit!! Wij gaan jullie ook volgen zoals jullie ons op onze site hebben gevolgd. Nog veel plezier met jullie voorbereidingen. Ton de foto's en An het verslag?????
Groetjes Bethy & Wicher

John en Ada on

Echt leuk dat jullie dit doen!
Wij zijn alvast benieuwd naar de verhalen! ;-)

Thom en Elly on

Hoi Ton en Anneke,

leuk dat we jullie kunnen gaan volgen, dat gaan we dan ook zeker doen.
We hopen dat jullie een geweldige tijd daar gaan beleven!
groet Thom en Elly

Lettie van Dalen on

Hallo Ton en Anneke,
Al knap gedaan hoor Ton! Ik ga jullie zeker volgen. Het lijkt me heel bijzonder. In IJsland zijn wij nog nooit geweest.
Ria Rombouts volgen we ook. Kijk maar eens op riaenduco, misschien doe je nog wat ideeen op. Ik wens jullie een onwijs gave vakantie toe!

zus de langen on

We houden kontakt ! We gaan jullie volgen ! groeten Zus en Theo

Jeannette Verhoeff on

Hoi Ton en Anneke,

Jullie zijn nu onderweg. Goed voorbereid en met veel zin!
Ik ga jullie volgen op de Blog en ben benieuwd naar jullie indrukken en ervaringen. Have fun en geniet ervan!!

Ria Rombouts on

Ton en An, Van Lettie heb ik de url doorgekregen en heb gelijk het verslag van jullie reis tot nu toe gelezen en de bijzonder mooie foto's bekeken. Wij reizen ook erg veel en maken van elke reis een verslag. te zien op www.ducoria.nl Maar in IIsland zijn we nog nooit geweest. Wel naar de Noordkaap. Hebben in Noorwegen ook de papagaaiduikers gezien Maar die heb ik niet zo mooi op de foto gekregen als jullie dat hebben. Chapeau. Ik ga jullie site regelmatig bekijken of er nieuwe updates zijn. Heel veel reisplezier. groetjes van Ria