Woensdag 6 augustus

Trip End Aug 07, 2003

Flag of Germany  ,
Wednesday, August 6, 2003

Woensdag 6 augustus
De broodjes worden tussen kwart voor acht en acht door de bakker bezorgd. Voor ruim vier euro hebben we zeven Kaiserbrötchen en twee Mohnschnecken. We voelen ons geript. Met zo'n soort bakker willen we eigenlijk geen Anschluss.
We hebben besloten in Oostenrijk niet nog een keer de Autobahn te nemen. Dat is ons gisteren niet zo best bekomen. We gaan over een Bundesstrasse langs de Donau naar Passau. Alles gaat verder voorspoedig. Rond het middaguur zijn we in Passau. Goede gelegenheid om de Dom daar nog eens een keer te bekijken. Nog steeds even lelijk als veertien jaar geleden en inderdaad veel barokker dan dat ding in Eger. Destijds hebben we niet veel van de rest van het stadje gezien. Dat maken we nu goed. Om twee uur rijden we de camping bij Irring op. Dezelfde als op de heenweg. De camping is half leeg. Maar niet voor lang. Als wij 's avonds na het eten in campingrestaurant nog een wandeling maken is het afgeladen vol. We hebben in ieder geval stof genoeg voor een flinke dosis ergernis, het wemelt van de Holandesi's.
Dreiflusse-Camping